V destinaciji Rogla Pohorje je od januarja do začetka marca potekalo anketiranje obiskovalcev, ki so prišli oziroma bivali v naši destinaciji. Ankete smo razdelili našemu največjemu ponudniku namestitvenih kapacitet, gostiščem, zasebnim hotelom ter ostalim obiskovalcem, ki so prišli do Turistično informativnega centra. Raziskavo smo naredili na vzorcu 40 anket, ki so nam bile vrnjene. V anketi je sodelovalo 30 Slovencev in 10 tujih obiskovalcev (Hrvaška, Nemčija, Avstrija, Bolgarija, Argentina).
Rezultati kazalnikov:
Kazalnik 1: Povprečno potovanje turistov domov oziroma od doma ali povprečno potovanje s prejšnje destinacije na sedanjo. Kar 98,00 % vseh vprašanih je v destinacijo prišlo od doma, le 2,00 % sta prišla iz druge destinacije oziroma ne direktno od njihovega stalnega prebivališča. Skupno število prevoženih km vseh vprašanih, znaša 6.922 km, razen osebe iz Argentine, ki je potovala z letalom (2.600 km). Torej povprečna prevožena pot do naše destinacije je na vzorcu 39 vprašanih znašala 177,48 km.
Kazalnik 2: Odstotek obiskovalcev, ki za prevoz po destinaciji uporabljajo lokalna / javna sredstva prevoza ali mehko mobilnost. Mehko mobilnost – gre za (kolo, javni prevoz, peš) predstavlja v naši raziskavi 7,50 % vprašanih. Ostali 92,50 % pa so uporabljali druge prevoze, največkrat osebni avtomobil.
Kazalnik 3: Odstotek vračajočih se / povratnih obiskovalcev v obdobju petih let. Povratnih obiskovalcev je bilo 47,50% vseh vprašanih kar kaže na skoraj polovico vseh anketiranih. Več kot polovica natančneje 52,50 % & vprašanih je v destinaciji bila prvič.
Kazalnik 4: Glavni motiv prihoda v destinacijo. Od ponujenih trditev glede glavnega motiva obiska v destinaciji smo dobili naslednje deleže: obisk glavnih znamenitosti 30,00 %, obisk prijateljev in sorodnikov 2,50 %, poslovni obisk 10,00 %. Pod druge možne odgovore pa smo razvrstile te: zdravilišče 10,00 %, šport in rekreacija 50,00 %, obisk TIC-a 2,50 % in zabava 2,50 %. Torej točno polovica vprašanih je prišla v destinacijo zaradi športne rekreacije predvsem smučanja in na drugem mestu tudi plavanja.
Kazalnik 5: Glavne aktivnosti v destinaciji. Ravno zaradi odprtih odgovorov smo aktivnosti malce združili v posamezne skupine. Razlog za to je dejstvo da nekateri anketiranci niso navedli treh ponujenih možnosti opredelitve najpogostejših aktivnosti, ki so ji doživeli. Tako smo ugotovili, da so v kar 60,00 % obiskovalci v destinacijo prišli predvsem zaradi športnih aktivnosti zlasti smučanja, plavanja in wellness ponudbe. V drugi skupini imamo ljubitelje znamenitosti, narave in tistih ki so imeli terapije v zdravilišču. Teh je 22,00 %. V tretji skupini so tisti, ki so prišli zaradi zabave in druženja (15,00 %), ter zadnja skupina obiskovalcev, ki je prišla zaradi poslovnega obiska in predstavlja 3,00 % vprašanih.
Kazalnik 6: Dnevna poraba na turista in dnevna poraba na enodnevnega obiskovalca. Za izračun tega kazalnika moramo najprej ugotoviti ali gre za turista oziroma dnevnega obiskovalca. V tej raziskavi je prespalo 37 vprašanih kar predstavlja 92,50 %. Povprečna dnevna poraba znaša 148,50 € po osebi na dan. Preostali delež dnevnih turistov, ki niso prespali je 7,50 %. Njihova dnevna poraba znaša 100,00 € po osebi.
Kazalnik 7: Turistični tokovi obiskovalcev. Med vsemi vprašanimi se domov vrača 97,50 % oziroma 38 oseb. Le dve osebi bosta oziroma tuja turista bosta potovala še naprej. Prvi, ki prihaja iz Argentine je izpostavil Kranjsko goro, drugi, ki prihaja iz Bolgarije pa bo potoval še v Italijo in Francijo. Ta kazalnik nam zagotovo sporoča tudi dejstvo da vprašani prvič ne vedo kateri kraji (občine) zajemajo našo destinacijo in drugič ne poznajo niti svojih destinacij iz katerih prihajajo.
Kazalnik 8: Odstotek obiskovalcev, ki omenijo, da se zavedajo prizadevanj destinacije za trajnost. V tej anketi je na to vprašanje pozitivno odgovorilo kar 36 vprašanih kar predstavlja 90,00 %. Le 10,00 % je na to vprašanje odgovorilo z ne (4 osebe).
Kazalnik 9: Odstotek obiskovalcev, ki so zadovoljni s celostno izkušnjo na destinaciji. Na lestvici od 1 do 5 smo raziskali kako so obiskovalci zadovoljni z obiskom na destinaciji. Delež ocene 5 (67,50 %), delež ocene 4 (27,50 %), delež ocene 3 (5,00 %), delež ocene 2 (0,00 %), delež ocene 1 (0,00 %). Kar pomeni, da so z izkušnjo zadovoljni (ocena 5 in 4 ) v 95,00 %, indiferentnih je 5,00 %, delež nezadovoljnih (ocena 2 in 1) pa 0,00 %.
Ugotovitve: Glede na to, da je več kot polovica vprašanih pri nas bila prvič, si želimo, da v prihodnje bolje zasledujemo potovalne navade naših turistov oz. obiskovalcev, saj bomo na podlagi takšnih raziskav lažje pripravljali še boljše ponudbe, aktivnosti in dejavnosti. Izboljšati je potrebno tudi potovalne navade obiskovalcev, da čim večkrat uporabljajo mehko mobilnost ter vzpodbujati naše turistične ponudnike namestitev k še bolj trajnostnemu turizmu.